Blender umožňuje vytvoření profilu a ten tahnout po křivce. Příkladem může být klikatá železniční kolejnice.
Pro vytahování profilu po křivce jsou třeba dvě křivky typu Bezier (kruh a křivka).
Add/Curve/Bezier Circle (kruh) a Add/Curve/Bezier Curve (křivka).
Kruh slouží k vymodelování uzavřeného profilu kolejnice.
Křivka slouží k vyznačení dráhy profilu.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjYcnRIfFJ1Bi3ExZInDlFY4H_vayC6zgZI3pMWurU7Wc09kc_u8z5WYSU4B3bfPSisIg49VJ6RtH2QA_JJyImKDBCOoVqlKSzFcUw4XWqc8wZKZre0-OzuW5VpLtM7iiWIDsUdcerUlSnf/s400/blender-246-tazeni-profilu-beziery.png)
Obrázek: Vložené Bezierovi křivky
(+ klikni na obrázek pro zvetšení)
Důležité je model profilu pojmenovat F9 Paletka Link and Materials v políčku OB:kolejnice.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgPmGivFuz2ZnTJUO9KYTGAm13pU7qmFvH5VSeW86n_8RcEt8rSyA01nUT6qddbqMsSvk-zavRWu9sjVcOjTj_crBXjTOOqSPw17ISi7c-zvGTKhXOd_pfodXls3xdRYp_nxZaeAlyJ1OYF/s400/blender-246-tazeni-profilu-profil.png)
Obrázek: Vybraný a pojmenovaný objekt profilu kolejice
(+ klikni na obrázek pro zvetšení)
Nyní je důležité označit křivku, po které má dojít k vytažení profilu, tím se zobrazí v panelu Editing (F9) paletka Curve and Surface kde je nutné do políčka BevOb: napsat název profilu, v tomto případě BevOb:kolejnice. ¨
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgkicV47-YTbqbgGcfQ8jt1CYAO2TSTkiEVHjsqIl8CsZ061vMgWSrZSzsFoaFoPQppXRW0vG-RhbfUietyXMbgI26xX5NwiBhyvdLYkSx6QXjj2q1I1OD3JxMIX3fM3q5qS6P6p0-iJCwU/s400/blender-246-tazeni-profilu-krivka.png)
Obrázek: Doplnění názvu profilu ke křivce BevOB:kolejnice
(+ klikni na obrázek pro zvetšení)
Výsledek je možno pozorovat ihned. S profilem lze libovolně manipulovat a změna se ihned projeví na křivce vytažení.
Profil se nemusí nacházet v blízkosti křivky, můžeme ho třeba schovat do jiné vrstvy.
Přejmenování profilu se automaticky projeví i u názvu křivky BevOb:.
Modelování 2D profilu kolejnice:
Add/Curve/Bezier Circle (Přidat/Křivku/Beriér kruh)
Označit objekt, přepnout do Edit Mode Tab.
Panel Editing (F9) paletka Curve Tools použít tlačítko Convert Poly.
Přidat vertexy W/Subdivide.
Modelovat.
Žádné komentáře:
Okomentovat