06 července 2008

Blender - tvorba mraků jako pozadí

Blender 2.46

Pokud se chceme zbavit modrého pozadí, které je standardně nastaveno při renderu, je nutné změnit prostředí.

Obr.: Defaultní modrá barva pozadí
(+ klikni na obrázek pro zvětšení)

Shading/Stínování [F5] - World/Prostředí na paletce Texture and Input zmačkneme tlačítko Add New/Přidat nový.

Obr.: Nastavení textury prostředí
(+ klikni na obrázek pro zvětšení)

Přepneme se na panel Texture buttons/Textury [F6], kde na paletce Texture/Textura vybereme z Texture Type/Typ textury - Clouds/Mraky

Obr.: Nastavení typu textury Clouds/Mraky
(+ klikni na obrázek pro zvětšení)

Na paletce Clouds/Mraky nastavíme:
Hard noise/Silný šum
Noise Size: 0.200
NoiseDepth: 6

Obr.: Nastavení parametrů textury mraků na pozadí
(+ klikni na obrázek pro zvětšení)

Přepneme se zpět na panel World/Prostředí a na paletce World/Okolí nastavíme barvu Ho na bílou a Ze na modrou. Na paletce Peview/Náhled stiskneme tlačítka Blend/Přechod a Real/Reálný.

Obr.: Nastavení barvy a aplikace mraků
(+ klikni na obrázek pro zvětšení)

Tady je výsledek našeho snažení.

Obr.: Mraky na pozadí při renderu
(+ klikni na obrázek pro zvětšení)

Experimentováním s nastavením těchto parametrů lze dosáhnout chtěného výsledku.

Žádné komentáře: